Říkají o nás

Co říkají naši rodiče

Simona Kalašová

Nejstarší dcera je jednou z vůbec prvních absolventů ScioŠkoly na Praze 11. Přechod na gymnázium byl bezproblémový a ani současná on-line výuka pro ni není překážkou. Rychle se přizpůsobuje novým požadavkům, dokáže se učit z více zdrojů a práci si umí dobře rozplánovat. Sama říká, že díky ScioŠkole se cítí ve výhodě. Naše mladší děti našly ve ScioŠkole přátelské prostředí, ve kterém mají radost z učení. 


 

Na projekt ScioŠkol jsem narazil v době, kdy můj syn chodil na základní školu – a do školy se netěšil. Kromě toho donesl v 5.třídě pětku za vyrušování v hodině. A to pro mne byla ta pověstná poslední kapka. SCIO tehdy otevíralo první školu, na Pošepného náměstí. Byl to pro nás všechny krok do neznáma. Škola měla před sebou první rok – a my se rozhodli věřit. Že je celý projekt úspěšný a že to rozhodně stojí za to, jsem si uvědomil po pár týdnech, kdy syn doma prohlásil, že se do školy znovu těší. To bylo po letech tak nové a nečekané – a to nadšení mu vydrželo. ScioŠkolu navštěvoval od 6. do 9. třídy, teď už je na střední škole, kterou si sám vybral a na svoji ScioŠkolu se alespoň občas vrací, do dramatického kroužku, když to situace dovolí.

Tomáš Veselý 


 

Jana Železná 

Naše tři děti jsme dali do ScioŠkoly, protože jsme chtěli, aby do školy chodily rády. Považujeme za důležité, aby své základní vzdělání dostaly v přátelském prostředí, kde se nemusí bát chybovat či vyjádřit svůj názor a kde jim v procesu učení pomáhají vstřícní a inspirativní dospělí - průvodci. ScioŠkola jim obvykle přináší radost, zážitky, možnost ovlivnit věci kolem sebe, nové znalosti a dovednosti a v neposlední řadě postupné osvojení si samostatnosti v učení. Toto se pak velmi hodilo nejstaršímu synovi na gymnáziu, kam po deváté třídě odešel.


 

Hledala jsem pro své děti místo, kde budou podporováni ve své zvídavosti a budou mít možnost zapojit se do rozhodování o tom, co se budou učit, ale zároveň budou vedeni k zodpovědnosti a respektu k ostatním. Fungování v malém kolektivu umožňuje průvodcům individuální přístup k dětem. Děti se učí dovednosti potřebné pro život, jako jsou plánování, samostatnost, spolupráce či řešení konfliktů. Nemusí se biflovat přemíru znalostí a psát každý den domácí úkoly, zbývá jim tak dostatek času na sport a běhání s kamarády venku. 

Magda Zedková


 

Katka Přikrylová 

ScioŠkolu jsme vybrali, protože je moderní, a věříme, že dokáže naše děti připravit nejen na život, jaký je dnes, ale jaký bude i za dvacet let, až budou dospělí. Pracuji ve vzdělávání a vidím, jak ScioŠkola funguje na principech posledních poznatků z neurovědy a psychologie, ale i obsah učiva je na světové úrovni, třeba dějiny lidstva děti braly i podle Harariho. Slovy jedenáctiletého syna mu ScioŠkola přináší svobodu, odpovědnost a solidaritu, čímž vyjmenoval bez zaváhání hodnoty školy. Čtrnáctiletá dcera to vidí víc individuálně a oceňuje možnost si upravit vlastní studijní plán a podporu od průvodců, jakou potřebuje.


 

Líbí se mi principy, na kterých ScioŠkola staví a už při návštěvě školy na Dni otevřených dveří jsme s manželem vnímali, že jimi opravdu žijí.  Hledali jsme pro naše děti školu, která bude k dětem přistupovat jinak a bude více aktuální.  Vážím si toho, že Scio škola poskytuje mým dětem bezpečné a harmonické prostředí. Pojmenovala bych to jako vyváženou kombinaci mezi osobní svobodou, zodpovědností sám za sebe a zdravými hranicemi. Baví je práce na projektech, líbí se jim přístup průvodců a také jak se mezi sebou potkávají děti z různých věkových skupin a učí se spolupracovat. 

  Pavla Kubecová


 

Zuzana Kejíková 

Když se řekne ScioŠkola, znamená to pro mě podhled do rozzářených očí mé dcery, která se do školy těší, pokaždé. Je jedno, zda je na pořadu dne získávání (či prověřování) znalostí, bez kterých se nikdo neobejde, nebo témata, kterým se děti věnovat chtějí. Každý den ve ScioŠkole je novou výzvou, která prověřuje a rozšiřuje nejen klíčové kompetence a znalosti. Také utužuje přátelství, která mohou vydržet na celý život. Jako rodič mám jistotu, že ať se děje cokoliv, vždycky dáme hlavy dohromady a najdeme řešení. Nemám tušení, jak bude chtít moje dcera žít, kým se rozhodne stát, nebo jakou profesi si zvolí. Vím, že ve škole získává maximum, co škola může dětem nabídnout, aby byla připravená na život, jaký je.